Šriftas
A A A
Fonas
Iliustracijos

Daugiabučių namų administravimas

Daugiabučių namų administravimas

Daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkams neįsteigus bendrijos arba nesudarius jungtinės veiklos sutarties, savivaldybės vykdomoji institucija skiria pastato administratorių bendrosios nuosavybės objektams administruoti. Pagrindinis administratoriaus uždavinys – administruoti namo bendrojo naudojimo objektus, užtikrinant jų priežiūrą pagal teisės aktų nustatytus privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, įgyvendinti namo butų ir kitų patalpų savininkų su bendrąja nuosavybe susijusius sprendimus ir pavedimus, priimtus Civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta tvarka, jiems atstovaujant. Įgyvendindamas pagrindinį uždavinį, administratorius atlieka šias funkcijas:

  • sudaro ir tvarko namo butų ir kitų patalpų ir butų ir kitų patalpų savininkų sąrašą pagal valstybės įmonės Registrų centro ir patalpų savininkų pateiktus duomenis;
  • sudaro ir tvarko namo bendrojo naudojimo objektų aprašą;
  • vadovaudamasis teisės aktais, reglamentuojančiais pastatų, jų inžinerinių sistemų naudojimą ir priežiūrą, žemės sklypų priežiūrą, organizuoja namo techninę priežiūrą, bendrosios dalinės nuosavybės teise ar kitais įstatymų nustatytais pagrindais patalpų savininkų naudojamo ar valdomo žemės sklypo priežiūrą;
  • rengia ilgalaikį (dviejų ir daugiau metų) namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo planą, apskaičiuoja mėnesinės kaupiamosios įmokos tarifą ir teikia juos patalpų savininkams tvirtinti;
  • rengia namo priežiūros ūkinį ir finansinį planą, kuriame nurodo planuojamas einamųjų metų namo bendrojo naudojimo objektų administravimo, namo techninės priežiūros, šildymo ir karšto vandens sistemų, lifto, bendrojo naudojimo patalpų ir žemės sklypo priežiūros, kitas su administruojamu namu susijusias paslaugas, jų tarifus ir išlaidas;
  • organizuoja ir vykdo namo techninės priežiūros, kitų, su administruojamu namu susijusių, paslaugų ir namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo darbų pirkimus:
  • dalyvauja name vykdytų statybos darbų užbaigimo procedūrose;
  • rengia, teikia patalpų savininkams pasiūlymus dėl energiją taupančių priemonių įgyvendinimo ir šaukia patalpų savininkų susirinkimą arba organizuoja balsavimą raštu dėl namo atnaujinimo (modernizavimo);
  • atlieka namo šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojo (eksploatuotojo) pasiruošimo šildymo sezonui kontrolę;
  • apskaičiuoja mokėjimus, įmokas, tvarko jų surinkimo ir naudojimo apskaitą. Parengia sąskaitas faktūras už savo suteiktas paslaugas, mėnesinius mokėjimų pranešimus už kitas suteiktas paslaugas;
  • vadovaudamasis Civilinio kodekso 4.85 straipsniu šaukia patalpų savininkų susirinkimus arba organizuoja balsavimą raštu;
  • rengia metinę savo veiklos, susijusios su administruojamu namu, ataskaitą;
  • vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės vėliavos ir kitų vėliavų įstatymu užtikrina valstybinės vėliavos iškėlimą.

2018 spalio 15 dienai UAB „Marijampolės butų ūkis“ administruoja 158 daugiabučius namus. Džiaugiamės, kad kiekvienais metais šis skaičius auga.